محمدرضا سنگری

 محمدرضا سنگری
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  دكترا
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  شعر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
محمدرضا سنگری اول متولد سال ۱۳۳۳در شوش است.
وی فارغ‌التحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. رویکرد وی به شعر به زمان تحصیل در کلاس چهارم ابتدایی باز می‌گردد. شعرهای دکتر سنگری تاکنون به صورت پراکنده در برخی از نشریات چاپ شده است.
 او تا به امروز در بسیاری از همایشهای سراسری شعر دفاع مقدس و شبهای شعر دفاع و مقاومت حضور داشته و در جلسات متعدد آن به نقد و بررسی شعر دفاع مقدس و ادبیات پایداری پرداخته است. کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس» این نویسنده که در سه جلد نوشته شده به عنوان برترین کتاب سال دفاع مقدس شناخته شده است.
 گفتنی است سنگری در حال حاضر ساکن تهران است و ضمن تدریس در دانشگاهها، سردبیر مجله رشد زبان و ادبیات فارسی و مجله تربیت بوده و با سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی هم همکاری دارد.
از وی تاکنون آثاری با عناوین: سوگ سرخ/ حنجره معصوم/ زبان و ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی در جلدهای متعدد/ کرشمه‌های قلم/ یادهای سبزو پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس به چاپ رسید.
دکتر محمدرضا سنگری سابقه همکاری با موسسه آفرینش های آستان قدس رضوی در زمینه سخنرانی در نشست تخصصی باعنوان" آسیب های داستان های دینی به ویژه رضوی"  را دارد.