سهیل محمودی

 سهیل محمودی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  معادل دكترا
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  شعر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
سيد حسن ثابت محمودي که اغلب با نام سهيل محمودي شناخته مي‌شود متولد سال 1339 در تهران است.
ورود او به عرصه ی شعر و آشنايي با رموز آن در پي آشنايي با مهرداد اوستا صورت گرفت. وي تخلص سهيل را براي خود برگزيد و هرچند اغلب با اين نام شناخته مي‌شود، کم‌تر از آن در شعر استفاده مي‌کند.
سهيل محمودي از شاعراني است که در شکل‌گيري زبان شعر انقلاب نقش به سزايي را ايفا کرده است و در زبانش کلمات کليشه‌اي غزل فارسي جايي ندارد. تلاش وي اين بوده است که کلمات روزمره را لباس شاعرانه بپوشاند و در واقع مي‌توان گفت که غزل‌هاي اين شاعر، راهگشاي غزل در دهه ی هفتاد است.
 محمودي سابقه ی نويسندگي برنامه ی ادبي و فرهنگي در انتهاي شب را در کنار افرادي چون علي موسوي گرمارودي، ساعد باقري، محمدنبي خسروي، محمدرضا محمدي نيکو و کامران کاظم‌زاده را دارد. نخستين کار راديويي او نيز در مقام نويسندگي و گويندگي، ويژه برنامه ی دري به باغ نور در ماه رمضان است. همچنين تاکنون اجراي برنامه‌هاي ضيافت در ماه رمضان و کاروان و نغمه ی بهاران در نوروز را نيز برعهده داشته است.
سهيل محمودي در ايران بيشتر با برنامه ی با کاروان شعر و موسيقي شناخته شد که از شبکه ی2 سيما پخش مي‌شد.
از آثارمکتوب و منظوم او مي توان به دريا در غدير/ فصلي از عاشقانه‌ها/ ترانه‌ها/ عشق ناتمام، مجموعه غزل/ عاشقانه در پاييز، گزيده شعر، دفتر اول/ حرف آخر من و تو/ با کاروان شعر عاشورا/ مي‌خواهم عاشقانه‌تر بخوانم/ سوگند من به نام شماست/ پرنده‌ها يک‌ديگر را دوست دارند/ خانه‌اي روي ابرها/ شادي ستاره‌ها/ شهر ديريست که رفته‌ست به خواب، مجموعه ی شعر/ سپيد، غزل، ترانه/ پيش از تو ياس نام گلي بود و...اشاره کرد.
سهيل محمودي سابقه همکاري با موسسه آفرينش هاي هنري آستان قدس رضوي در زمينه حضور در شب شعر"خورشيد ولايت " به مناسبت ميلاد امام رضا عليه السلام را دارد.