سید علی موسوی گرمارودی

 سید علی موسوی گرمارودی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  دكترا
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  شعر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
 علی موسوی گرما رودی متولد سال 1320 در قم است.
پدر وی مدرس عالی علوم اسلامی ، به ویژه کلام و فلسفه بود. علی موسوی گرمارودی از پنج سالگی شروع به فراگیری قرآن و سپس نصاب الصبیان ابو نصر فراهی و بعد گلستان سعدی، طاقدیس شیخ نراقی و گزیده هایی از خمسه ی نظامی نزد پدر کرد.
درسال  1338 همراه پدر از قم به مشهد رفت و در درس های ادبیات عرب از محضر " ادیب نیشابوری دوم " بهره گرفت و پس از آن به تهران آمد و در رشته حقوق ، از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد . و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی نیز از همان دانشگاه گرفت .
در عرصه شعر و ادبیات کشور ، گرما رودی همواره حضوری موثر داشته که راه اندازی ماهنامه ی ادبی " گلچرخ " نمونه ای از آنهاست .
از آثار اومی توان به "عبور "، " در سایه سار نخل ولایت "،  " سرود رگبار "، " چمن لاله "،   " گزیده ادبیات معاصر"، " خط خون "، " تا نا کجا "،  " دستچین و باران اخم"، " گزیده شعر به انتخاب بهاء الدین خرمشاهی"،  " صدای سبز زندگی "،   " از صدر تا ساقه "،  " قلم انداز : مجموعه مقالات ، سفرنامه ها و نقد و بررسی "، " ترجمه قرآن کریم " ...اشاره کرد.
علی موسوی گرمارودی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در شب های شعر"حصن ولایت" و"نغمه بهار" را دارد.