آریا عظیمی نژاد

 آریا عظیمی نژاد
نام پدر :  
سال تولد :  1352
محل تولد :  تهران
ميزان تحصيلات :  ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  www.aryaaziminejad.com
رشته هنري :  موسیقی
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش، علی اصغر زندوکیل، فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  در این قطعه از بهشت
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
سه تار را نزد پدر بزرگ خود فراگرفت و سپس از محضر اساتیدی چون جلال ذوالفنون، محمود تاجبخش، علی اصغر زندوکیل بهره برد.
او در سال ۷۲ در رشته موسیقی دانشگاه آزاد واحد هنر و معماری پذیرفته شده و نزد اساتیدی چون فرهاد فخرالدینی، مصطفی کمال پورتراب به فراگیری اصول موسیقی پرداخته است.
کار حرفه‌ای ساخت موسیقی را با موسیقی تئاتر آغاز کرد و خیلی زود توانست در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر، نامزد دریافت بهترین موسیقی متن گردد. این موفقیت‌ها سبب ورود او به سینما و تلویزیون گردید وآثار قابل توجهی را خلق کرد. آریا با ساخت موسیقی فیلم "میم مثل مادر" در سینما و " او یک فرشته بود" در تلویزیون توانست به جمع آهنگسازان برتر ایران راه یابد که حاصل آن نامزدی بهترین موسیقی متن در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایزه خانه سینما برای فیلم‌های چون "میم مثل مادر" "طلا و مس"و"فرزند خاک" است.
آریا در سال ۲۰۰۴ میلادی توانست مقام دوم در جشنواره موسیقی بریتانیا را در رشته موسیقی فولکلور بین‌المللی با تکنوازی سه تار بدست آورد.آشنائی او با جاسلین پوک آهنگساز شهیر بریتانیائی سبب همکاری او در چندین پروژه موسیقی فیلم شد.ساخت موسیقی برای خوانندگان سرشناس ایرانی از دیگر فعالیت‌های حرفه‌ای او می‌باشد. علاقه او به موسیقی فولکلور ایرانی سبب شد تا مجموعه‌ای از موسیقی نواحی ایران را جمع‌آوری کرده و از آنها در ساخت موسیقی فیلم تاثیر گیرد.