سید جلیل حسینی زهرایی

 سید جلیل حسینی زهرایی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  معادل لیسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  عکاسی
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
سيد جليل حسیني زهرايي متولد سال  1342 در تربت جام (خراسان رضوی) است.
او عکاسی را به طور خودآموخته از 1353 فرا گرفته و علاوه بر تدریس این رشته در مراکز دانشگاهی و هنری، در زمینه تصویر برداری نیز اشتغال دارد.
حسینی زهرایی علاوه بر داوري چندين مسابقه عكاسي، تهيه عكس و ساخت فيلم مستند 8 ميليمتري از ارگ بم/ عكاس اولين جشنواره بين المللي فيلم فجر/ عكاس صحنه و تصويربردار پشت صحنه در سريال ها و برنامه هاي تلويزيوني مركز خراسان و مازندران از جمله سريال كوي خاوران، مستند بادانشوران، مستند ايران نجف و ... از سایر فعالیت های وی به شمار می رود.
وی به عنوان مسئول برگزاري بيش از 40 نمايشگاه هنري داخلی و خارجی، به كشورهايی از جمله: تركمنستان، تركيه، بلغارستان، عراق و... سفر کرده و تهيه مجموعه عكس، ساخت فيلم مستند، انجام پروژه هاي مختلف عكاسي از اماكن تاريخي و مذهبي كشور با موضوعات: طبيعت ايران، قوم نگاري، آداب و رسوم فرهنگ ايراني، عكاس خبرنگار و... نیز بخش دیگری از  کارهای او است.
برگزاري چندين نمايشگاه عكس انفرادي و گروهي و همچنین عناوینی از قبیل: دريافت مدال طلا براي عكس خبري از دانشگاه ويمينگتون 2006 آمريكا/ كسب مدال طلا از مسابقه عكاسي  2008 آساهي شيمبون ژاپن، شركت در بخش مسابقه عكس آلمان، بلژيك، اتريش ، روماني و چين/ عكاس برگزيده در بخش خبري دهمين مسابقه دوسالانه عكس ايران/ رتبه نخست مسابقات عكاسي كشور و... در کارنامه هنری وی دیده می شود.
ازسوابق وی می توان به عضویت در انجمن نويسندگان، خبرنگاران، عكاسان ورزشي ايران، انجمن صنفي مطبوعات كشور، عضو هيئت مديره انجمن عكاسي خراسان و نماينده انجمن عكاسي خراسان در كانون هنرمندان خراسان عضو اولين دوره خانه فيلم خراسان و عكاس دومين دوره نمايش خانه فيلم خراسان اشاره کرد.
سيد جليل حسیني زهرايي سابقه همکاری با موسسه ‌آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه تدریس عکاسی و شرکت در نمایشگاه گروهی در نگارخانه رضوان را دارد.