حسن دولت آبادی

 حسن دولت آبادی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  دكترا
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  نمایشنامه
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :

حسن دولت آبادی متولد سال 1335 در ساري است.
او دارای مدرک ليسانس‌ بازيگری و كارگرداني، كارشناسي ارشد تئاتر و درجه يك كارگرداني است.
دولت آبادی که به نویسندگی، کارگردانی، تحقیق، تولید کننده و بازی (تئاتر، سریال و فیلم سینمایی) اشتغال دارد، نگارش بیش از 30 نمایش نامه و تالیف و انتشار 19 نمایش نامه از جمله مجموعه "نمایش نامه های آسان" ویژه مقاطع مختلف تحصیلی (مهد کودک تا دبیرستان) را در کارنامه هنری خود گنجانده است.
وی علاوه بر تدریس بازیگری تئاتر و نمایش نامه نویسی در مراکز دانشگاهی وهنری، داوری، نظارت و سخنرانی در زمینه تئاتر در جشنواره های مختلف کشوری را بر عهده داشته است.
از سمت های اجرایی های دولت آبادی می توان به مسئول هماهنگي كليه امور جشنواره فيلم و عكس ارشاد مازندران، مسئول جلسات نقد و بررسي و گفتگو با فيلمسازان ايراني و خارجي حضور در جشنواره بين‌المللي فيلم رشد و...اشاره کرد.
از وی به عنوان نویسنده مقاله و منتقد فیلم، تاکنون چندین گفتگو و مصاحبه در مجلات تخصصی نمایش و روزنامه های کشور به چاپ رسیده است.
همچنین، راه‌اندازي انجمن های موسیقی، شعر وادب، هنرهای تجسمی و 16 انجمن نمايش در شهرهای مختلف و عضویت در چندین تشکل تئاتر کشور طی سال های متعدد از دیگر فعالیت های وی به شمار می رود.
دريافت لوح تقدير اجراي نمايش"من از خودم شكايت دارم" در بخش خياباني بيست و يكمين جشنواره تئاتر فجر، تقدير برای طراحي نمايش"پري مهرباني" در يازدهمين جشنواره كودك و نوجوان كشور، تقدير براي اجراي نمايش"كالسكه آقاي عدالت" در جشنواره سراسري تئاتر فجر، رتبه اول و دوم نمايش نامه‌نويسي و...بخشی از افتخارات هنری این هنرمند است.
دکتر حسن دولت آبادی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه نگارش نمایشنامه با عنوان "آقای مهربان" برای "مجموعه نمایشنامه های کودک رضوی" را دارد.