مهین دخت سالک مهدوی

 مهین دخت سالک مهدوی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  معادل فوق لیسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  نگارگری
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
مهین دخت سالک مهدوی متولد سال 1349 در تهران است.
او طراح نقوش سنتي و مذهَّب بوده و این رشته را زیر نظر آقایان منصور تامسون و محمد علی رجبی آموخته است.
سالک مهدوی علاوه بر تدریس در دانشگاه های مختلف، عضو درجه يك موسسه توسعه هنرهاي تجسمي و انجمن نگارگري ايران بوده و داراي نشان درجه يك هنر است.
وی تاکنون در بیش از 50 نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی از جمله انگلستان، هند، ترکیه، سودان، ترکیه، اندونزی و دبی شرکت داشته است.
هم چنین عناوینی از قبیل: هنرمند زن نمونه سال 1384، هنرمند برگزيده پانزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم، خادم قرآن ( فعال برگزيده) چهاردهمين دوره خادمين قرآن كريم، دريافت لوح تقدير از رياست جمهوري در سال هاي (83 و 87) و...در کارنامه هنری وی دیده می شود.
از سوابق اجرایی این هنرمند می توان به تحقيق و پژوهش قرآني و پيوند آن با هنر تذهيب و خلق آثار هنري در اين رابطه، مديريت نمايشگاه قرآني بانوان در موزه قرآن كريم، عضو هيأت انتخاب و داوري پنجمين دوسالانه نگارگري ايران، همكاري با شبكه آموزش سيماي جمهوري اسلامي ايران در تهيه فيلم آموزشي هنر تذهيب، عضو هيات انتخاب و داوري ششمين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر و...اشاره کرد.
مهین دخت سالک مهدوی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه شرکت در اولین دوسالانه تذهیب های قرآنی و کسب عنوان برگزیده و هم چنین شرکت نمایشگاه گروهی تذهیب در نگارخانه رضوان را دارد.