امیر هوشنگ جزی زاده

 امیر هوشنگ جزی زاده
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  معادل دكترا
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  نگارگری
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
امیرهوشنگ جزی زاده متولد سال ۱۳۱۲ در است.
او از 7 سالگی به فراگیری نقاشی پرداخت و در محضر آقایان محمود تذهیبی، جواد رستم شیرازی، میرزا آقا امامی، حاج مصور الملکی، محمد ناصر صفا وعیسی بهادری به تحصیل این هنر پرداخته است.
در سال ۱۳۲۸ به هنرستان هنرهای زیبا اصفهان رفت و به پیشنهاد عیسی بهادری وارد دوره نقاشی ایرانی شده و توانست در زمان ۴ سال دوره ۶ ساله آنجا را با موفقیت به پایان رساند. سپس با استفاده از بورس تحصیلی به انگلستان سفر کرد و در لندن دوره شش ماه تکمیلی طراحی و سرامیک را گذراند.
جزی زاده علاوه بر تدریس در دانشگاه های مختلف (بیش از چهل سال)، درجشنواره های متعددی به عنوان داورحضور داشته است که از آن جمله می توان به داوری بخش هنرهای سنتی سومین جشنواره ملی جلوه های رضوی در سال ۱۳۸۷ اشاره کرد.
وی که دارای نشان درجه یک هنر است در آثارش پیرو سکب اصفهان بوده  و رنگ، نقش اصلی طراحی هایش را ایفا نمی‌کند. قدرت قلم گیری ویژه ای دارد که در هنگام استفاده از تک رنگها این قدرت نمود بیشتری پیدا می کند
نزدیک به پنجاه سال پیش آثار این هنرمند از سوی سران دولتی به پادشاه بلژیک و ولیعهد ژاپن اهدا گشت. آثار وی در کاخ باکینگهام لندن، کاخ پادشاهی بلژیک، کاخ پادشاهی فنلاند، دفتر بی ینال اروپایی ـ آسیایی ترکیه، موزه هنرهای ملی، موزه هنرهای معاصر تهران و... نگهداری می شود.
آثار وی تاکنون در ده ها نمایشگاه داخلی و خارجی از جمله آمریکا، بلژیک، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، آلمان، فیلیپین، الجزایر، مراکش، هندوستان، چین، عمان، ترکمنستان، ازبکستان و ترکیه به نمایش در آمده است.
کسب مدال نقره از نمایشگاه بین المللی بروکسل، نشان دولت الجزایر، دیپلم افتخار از نمایشگاه بی‌ینال اروپایی-آسیایی استانبول ترکیه و... ره آورد حضور‌های مستمر بین المللی وی است.
امیرهوشنگ جزی زاده سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه تدریس کلاس های طراحی سنتی برای هنرمندان مرتبط با این موسسه را دارد.