نصرالله قادری

 نصرالله قادری
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  فوق ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  سینماوتئاتر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
نصرالله قادری متولد سال 1339 درسمنان است.
او دارای مدرک کارشناسی ارشد ‏کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنربوده و به عنوان کارگردان، منتقد ، نویسنده، مدرس سینما و تئاتر شناخته می شود.
وی دارای عناوینی همچون عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر ایران وابسته بهA.T.C.T/ مدیر انتشارات نمایش/ سردبیر ماهنامه تخصصی نمایش/ عضو شورای پژوهشی مرکز هنرهای نمایشی‏/ قائم مقام سردبیر ماهنامه تخصصی تئاتروصحنه و سمت های دیگری بوده که همگی آنها افزون بر 25 عنوان است.
از فعالیت های هنری قادری در زمینه نمایش می توان به 12 مورد نویسندگی/ 6 مورد به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر/ 7 مورد نویسنده و کارگردانی/ 6 مورد کارگردانی/ 2 مورد کارردانی و بازیگری/ 2 مورد بازیگری و در زمینه فیلم سینمایی 3 مورد نویسندگی و کارگردانی اشاره کرد.
همچنینین از آثار منتشر شده وی در قالب کتاب (16 جلد) ‏می توان از "امشب باید بمیرم"، "یک قمقمه از کوثر"،  ‏"ناله های عشق"،  "درباره پدیده تئاتر" ، "نشانه ها و چالش ها" و... به صورت نمایشنامه (25 عنوان) از "من قاضی‌القضاتم که مرگ مرد مهر کردم به مهر"، "ما سه تن بودیم چنانکه ...! "، "کوچه عاشقی" ، "غم عشق" نام برد.
از این هنرمند آثاردیگری نیز در زمینه تالیف، مقاله، تحقیق و پژوهش در مجلات ادبی و هنری از جمله نمایش، سینما ـ تئاتر، فیلم و سینما، صحنه، هنرهای نمایشی، سروش، کیهان فرهنگی، ادبستان، شباب‌، ‏نیستان، سوره، سیمیا، بیداربه چشم می خورد.
قادری علاوه بر تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی، داوری چندین جشنواره معتبر تئاتر و شرکت در سخنرانی و کنفرانس های داخلی وخارجی همچون فرانسه، آمریکا، آلمان، لهستان، هند و... چند دوره آموزشی در این زمینه را در خارج از کشور گذرانده است.
نصرالله قادری سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه نشست تخصصی درام نویسی با موضوع « هم‌نشینی فن و تکنیک و کشف و شهود در فرآیند خلق درام» را دارد.