مهدی فخیم زاده

 مهدی فخیم زاده
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  سینماوتئاتر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
مهدی فخیم زاده متولد سال 1321 در تهران است.
او دارای مدرک لیسانس ادبیات و زبان فرانسه بوده تحصیلات خود را در دانشکده هنرهای دراماتیک  ناتمام گذاشته است.
فخیم زاده کارگردان سینما و تلویزیون، بازیگر، فیلمنامه نویس، طراح صحنه و لباس و تهیه کننده بوده وفعالیت‌های هنری خود را با تئاتر و در سال ۱۳۴۸، و فعالیت سینمایی اش را با بازی در فیلم تپلی – ۱۳۵۱ ساخته رضا میرلوحی آغاز کرد.
از فعالیت های هنری وی می توان به 22 مورد کارگردانی از جمله فیلم های مسافران مهتاب ، تنهاترین سردار، ولایت عشق، خواب و بیدار، هم نفس، حس سوم، بی صدا فریاد کن، قتل درساختمان/ 37 مورد بازیگری/ 21 مورد نویسندگی/ 4 مورد طراح صحنه ولباس/ 4 مورد تهیه کنندگی و 2 مورد مشاور کارگردان اشاره کرد.
وی تا به حال سه مجموعه عظيم  با عناوین "تنهاترين سردار"، "ولايت عشق"، "خواب و بيدار" را نیز براي تلويزيون كارگرداني كرده است.
همچنین دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه به خاطر فیلم شتابزده از دهمین جشنواره فیلم فجر، تقدیر شده برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به خاطر فیلم تاواریش از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، تقدیر شده برای بهترین فیلمنامه به خاطر فیلم همسر در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، انتخاب فیلم همسر به عنوان چهارمین فیلم سال در نهمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان از دیگرافتخارات هنری این هنرمند به شمار می رود.
 مهدی فخیم زاده سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در نشست نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی " ولایت عشق" را دارد.