محمد کاظم کاظمی

 محمد کاظم کاظمی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  شعر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
محمد کاظم کاظمی متولد سال ۱۳۴۶ در شهر هرات افغانستان است.
 در سال ۱۳۵۴ به کابل کوچ کرد و تا سال آخر دبیرستان در کابل درس خواند. در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و پس از اتمام دوره دبیرستان، کارشناسی خود را رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد گرفت.
از سال ۱۳۶۵ به فعالیت‌های ادبی آغاز کرد و آن را در دههٔ هفتاد ادامه داد. انتشار مثنوی«بازگشت» او در فروردین ۱۳۷۰ مایه شهرتش شد. وی علاوه بر سرایش شعر، در زمینه‌های آموزش شعر، برگزاری محافل انجمنهای ادبی مهاجرین افغان در ایران، انتشار نقدها و مقالاتی در مطبوعات، تألیف و ویرایش کتابهایی در زمینه زبان و ادبیات فارسی فعالیت کرده است. عضویت در هیأت تحریر فصلنامه‌های «درّ دری» و «خط سوم» و عضویت در مؤسسه فرهنگی درّ دری از دیگر فعالیتهای او بوده است.
شعر «مسافر» او در کتاب ادبیات فارسی سال دوم دبیرستان در ایران به چاپ رسیده است.
ازآثار او می توان به پیاده آمده بودم: مجموعه شعر/ روزنه: مجموعه آموزشی شعر/ شعر پارسی/ کلید در باز: رهیافت هایی در شعر بیدل/ همزبانی و بی‌زبانی/ شمشیر و جغرافیا: مجموعه شعر/ و... اشاره کرد.
علاوه بر اینها، گردآوری دیوان خلیل‌الله خلیلی و ویراستاری کتابهایی چون افغانستان در پنج قرن اخیر میر محمدصدیق فرهنگ، نقد بیدل صلاح‌الدین سلجوقی، آثار هرات خلیل‌الله خلیلی، اخلاق نیکوماخوس صلاح‌الدین سلجوقی، تجلی خدا در آفاق و انفس صلاح‌الدین سلجوقی و...از دیگر فعالیت های وی در این زمینه است.
محمد کاظم کاظمی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه داوری در شب شعر"خورشید ولایت"، شرکت در شب های شعر مختلف و نشست "درنگی بر نام‎گذاری روز شعر و ادب فارسی" را دارد.