سعید اسدی

 سعید اسدی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  دكترا
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  نمایشنامه
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
سعید اسدی متولد سال 1352 در كرمانشاه است.
او دارای مدرک دکترا در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه نویس و پژوهشگر تئاتر است كه هم اكنون مديريت تئاتر مولوی را بر عهده دارد و همچنين عضو شورای پژوهشی اداره کل هنرهای نمایشی است.
وي در كارنامه هنري خود، نگارش نمایشنامه های "سرود دوباره کلات"، "تیره مثل سؤتفاهم"، "تجیر بلور"،  "بزرگراه"، "لیبرو می خشکد"، "سایه ی دار بر دار" و  فیلم نامه هاي "بغض باویال"، "گیس های سوخته" و "نیمه تاریک ماه" را به ثبت رسانده است.
از ميان مقالات علمي پژوهشي وي، مي توان به مقاله "نشانه شناسی نام در نمایشنامه" در مجله هنرهای زیبا، مقاله "درآمدی بر روایت شناسی نمایش با نگاهی به نظریه های متأخر روایت شناس" در فصلنامه تئاتر،  مقاله "آسیب شناسی تئاتر دفاع مقدس" در مجله صحنه و ديگر مقالات اشاره كرد.
مدیريت کمیته انتخاب سی‌امین جشنواره بین المللی فجر1390، عضويت در هيئت داوران چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، عضويت در هيئت داوران و بازخوانان چندین دوره از جشنوارهای ملی و بین المللی تئاتر سوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئاتر دانشگاهی؛ از ديگر سوابق اجرايي دكتر اسدي است. او همچنين تا كنون، راهنمایی حدود صد پایان نامه دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما و تئاتر را بر عهده داشته است.
دکترسعید اسدی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه تدریس در کارگاه تخصصی نمایش نامه وفیلم نامه نویسی برای نویسندگان برتر خراسان با موضوع رضوی را دارد.