سید مهدی شجاعی

 سید مهدی شجاعی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  نمایشنامه
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :

سيد مهدي شجاعي متولد 1339 در تهران است.
و ی در رشته ادبيات دراماتيك به تحصيل پرداخته است و پس از ورود به دانشگاه حقوق دانشگاه تهران و تحصيل در رشته علوم سياسي، پيش از اخذ مدرك كارشناسي، آن را رها كرد و به‌طور جدي كار نوشتن در قالبهاي مختلف ادبي را ادامه داد.
وی سالهاي متمادي سردبيري مجله رشد جوان را به عهده داشت و همزمان در سمت مدير انتشارات برگ و انتشار حدود سيصد كتاب از نويسندگان و هنرمندان و محققان كشور همت گماشت.
مسئوليت داوري چند دوره از جشنواره های فيلم فجر، تئاتر فجر ، فيلم كودك و نوجوان و مطبوعات از فعاليتهاي هنري و فرهنگي او طي سالهاي 65 تا 75 به شمار مي‌رود.
از ديگر آثار هنري سيد مهدي شجاعي، قطعات ادبي اوست كه در قالب چند كتاب روانة بازار نشر شده است. فيلمنامه‌هاي «بدوك»، «ديروز باراني» و «پدر» كارهاي سينمايي مشترك او با مجيد مجيدي و فيلمنامه «چشم خفاش» و «قله دنيا» كارهاي سينمايي مشترك او با بهزاد بهزادپور است. از ديگر فيلمنامه‌هاي سيد مهدي شجاعي مي‌توان به «كمين» و «آخرين آبادي» اشاره كرد كه توسط كانون پرورش فكري كودكان ساخته شده‌اند.
كتابهاي «كشتي پهلوگرفته»، «پدر، عشق و پسر»، «آفتاب در حجاب»، «از ديار حبيب»، «شكواي سبز»، «خدا كند تو بيايي» و «دست دعا چشم اميد» حاصل تجربيات او در قالبهاي نوين داستان‌نويسي در زمينه ادبيات مذهبي است.
وی در زمينه ادبيات كودك و نوجوان تاكنون به تأليف و ترجمه بيش از صد كتاب مبادرت ورزيده است.
 سرپرستي دايرةالمعارف امام حسين(علیه السلام) از ديگر فعاليتهاي تحقيقي او به شمار مي‌رود كه تاكنون 10 مجلد آن منتشر شده است.
او همچنین نگارش فيلمنامه سريالي شهيد چمران را به پايان برده و فيلمنامه سريالي حضرت يوسف(علیه السلام) را در 26 قسمت نوشته است.
سید مهدی شجاعی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه ترجمه ادبی زیارت نامه امام رضا علیه السلام، نگارش داستان و فیلم نامه با موضوع سیره و زندگی آن حضرت را دارد.