مجید اخشابی

 مجید اخشابی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  فوق ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  موسیقی
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
مجید اخشابی متولد سال 1351 در تهران است.
در سن 9 سالگي با استفاده از وسائل ابتدائي توانست سازي شبيه به سنتور بسازد و خود را با نواختن آن سرگرم کند. با توجه به اين علاقه وافر، والدين او يک ساز سنتور براي وي تهيه کردند و جالب اينکه او توانست بدون هيچگونه آموزش قبلي، اين ساز را به درستي کوک کند و بنوازد.
 البته در آن زمان به دليل سکونت در يکي از شهرستانهاي شمال کشور، امکان دسترسي به استاد براي وي ميسر نبود و او تنها از طريق مراجعه به کتابها و نوارهاي کمک آموزشي ميتوانست امر فراگيري را دنبال کند که به همين روش، در مدت کوتاهي به پيشرفت قابل توجهي دست يافت.
همچنين در کنار فراگيري نوازندگي، هنر آهنگسازي و خوانندگي را با علاقه دنبال مي نمود. به هر حال در تمام اين دوران او مجبور بود که خود، استاد خود باشد.
 فعاليت حرفه اي وي از سال 1370 در زمينه هاي نوازندگي، آهنگسازي، تنظيم، نظارت بر ضبط و توليد آثار موسيقي آغاز شد. حاصل اين تلاش آثار متعددي در گونه ها و فرم هاي مختلف موسيقي است که به صورت کاست و CD منتشر شده است.
وي از سال 1375 با تشکيل گروه هنري مهرآوا، ضمن همکاري با صدا و سيما، کنسرتهاي متعددي را در ايران و مراکز معتبر علمي و فرهنگي کشورهايي چون انگلستان، روسيه، اسپانيا، ژاپن، کره، هندوستان، مالزي و ... به اجرا در آورد.
مجيد اخشابي سابقه همکاري با استاداني چون محمدعلي معلم، فريدون شهبازيان، همايون خرم و بسياري از هنر مندان صاحب نام ديگر را دارد.
تحصيلات وي در رشته مهندسي عمران است و در حال حاضر نيز مشغول به تحصيل در دوره کارشناسي دانشکده موسيقي ميباشد.
 موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از مجید اخشابی به عنوان هنرمند رضوی در سال 1387 تقدیر نمود.