سید عبدالله حسینی

 سید عبدالله حسینی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  معادل فوق لیسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  شعر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
سید عبدالله حسینی متولد سال 1343 در مشهد است.
از سال 1356 در حوزه علمیه مشهد مشغول تحصیل شد و تا سطح کفایتین را در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به پایان رساند و با شرکت در اولین همایش سراسری شعر دانشجویان که طلاب نیز در آن شرکت داشتند به جمع شاعران انقلاب پیوست.
حسینی، شاعر روحانی نام آشنایی است که می‌توان گفت یکی از پرچمداران شعر حوزه در بعد از انقلاب است. جلساتی که او در حوزه هنری مشهد در دهه شصت پایه‌گذاری کرد، به همراه غزل‌ها و چهارپاره‌های زیبا و طلبه‌گونش، مثال زدنی است.
وی برای چندین سال متمادی به عنوان مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی به تبلیغ و تدریس در خارج از کشور اشتغال دارد؛ او در گردآوری مجموعه شعرهای طلاب همکاری و اهتمام جدی ورزیده است.
او برای تبلیغ و سخنرانی و خبرنگاری و خصوصاً خبرنگاری با سن کم راهی افغانستان می‌شود، چند سالی در افغانستان می‌ماند و پس از بازگشت، جلسات شعر حوزه هنری مشهد را پایه‌گذاری می‌کند و در این سلسله جلسات، شاعران گرد می‌آیند و شعر انقلاب در مشهد نیز صاحب تریبون می‌شود.
سید عبدالله حسینی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در شب های شعر "ملکوت هشتم" و "در سوگ آفتاب" را دارد.