اردشیر رستمی

 اردشیر رستمی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  معادل لیسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  سینماوتئاتر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
اردشیر رستمی متولد سال ۱۳۴۹ درتبریزاست.
اوکاریکاتوریست، تصویرساز، مجسمه‌ساز، معمار، طراح لباس، شاعر و بازیگر است.
رستمی تسلط کاملي به زبان آذري داشته و از طرفي مثل خيلي از اهالي آذربايجان به ادبيات و اشعار شهريار عشق مي‌ورزيد و همين امر باعث شد تا از کودکي با آن آشنا شود.
وی به خاطر مشغله‌هاي کاري نتوانست تحصيلاتش را ادامه بدهد، اما نزديک به 20 هزار جلد کتاب فلسفي، اجتماعي، هنري و ادبي را خوانده است.
این هنرمند کشيدن نقاشي، کاريکاتور و آموختن گرافيک را به‌طور تجربي ياد گرفت تا جايي که مي‌گويد: در مطبوعات ايران در 120 نشريه طي سال‌ها فعاليتم، بيش از 12 هزار کاريکاتور و مقاله از من به چاپ رسيده است،
از آثار منتشر شده رستمی در زمینه نقاشی، طراحی و تصویرگری می توان به کتاب های(12 جلد) شهروند خط صفر/ به شیوهٔ همهٔ مادرانم/ یاغیشلی نغمه/ تلنگر/ اردشیرنامه: طرح‌ها و نوشته ها/ پرنیان و آب: با لالایی تا سرزمین خواب و... اشاره کرد.
وی هم چنین بازیگری را نیز تجربه کرده واز کارهای او می توان از نقش شهریار در مجموعه تلویزیونی شهریار به کارگردانی کمال تبریزی/ نارنجی‌پوش به کارگردانی داریوش مهرجویی نام برد.
از اردشیر رستمی به مناسبت روز بزرگداشت شهریار، در مراسمی با عنوان "شبی با هنرمندان" که توسط موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برگزار گردید تقدیر به عمل آمد.