مشفق کاشانی

 مشفق کاشانی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  فوق ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  شعر
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
عباس کی‌منش (مشفق کاشانی) متولد سال ۱۳۰۴ در کاشان است.
وی پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته حسابداری از دانشگاه تهران ، ۳۷ سال در آموزش و پرورش مشغول بود. و بعدها هم به عنوان رییس هیات مدیره دفتر شعر جوان برای ارتقای شاعران جوان تلاش کرد.
او تخلص «مشفق» را برای خود برگزید و به دلیل اصالت کاشانی‌اش با نام «مشفق کاشانی» در جامعه‌ی ادبی شناخته شد.
از نکات قابل توجه در طول سال‌های شاعری مشفق، می‌توان به دوستی‌اش با سهراب سپهری اشاره کرد و در واقع می‌توان مشفق کاشانی را نخستین راهنمای شعری سهراب نامید.
اشعار استاد مشفق کاشانی در بین قالب‌های شعر کلاسیک بیشتر به سمت غزل با رگه هایی از سبک هندی متمایل است هرچند در قالب‌های دیگری چون قصیده، مثنوی، چهارپاره، رباعی و… و حتی ترانه و تصنیف نیز اشعار زیبایی از ایشان به جای مانده است.
در حوزه‌ی شعر عاشورایی مشفق اشعار بسیاری سروده است که سرآمد آن‌ها تضمینی زیبا از ۱۲ بند محتشم کاشانی است که به عنوان اولین مجموعه شعر آیینی از مشفق کاشانی با نام «صلای غم» منتشر شد.
از دیگر آثار او می توان به خاطرات/ سرود زندگی/ شراب آفتاب/ آذرخش/ آینه خیال/ بهار سرخ سرود/ هفت بند التهاب/ نقشبندان غزل/ انوار ۱۵ خرداد/ خلوت انس/ تصحیح دیوان حاج سلیمان صباحی بیدگلی/ تذکره‌ی شاعران معاصر/ راز مستان و کهکشان آبی اشاره کرد.
وی مسئولیت های بسیاری از جمله شوراي عالي شعر مركز موسيقي صدا و سيما و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران؛ شوراي شعر ستاد اقامه نماز، رياست شوراي شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و... را بر عهده داشته است.
مشفق کاشانی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در شب شعر" حصن ولایت" ویژه میلاد امام رضا علیه السلام را دارد.