حمیدرضا سهیلی: مخاطب خواندن داستان های مذهبی را دوست دارد

 حمیدرضا سهیلی: مخاطب خواندن داستان های مذهبی را دوست دارد
حمیدرضا سهیلی گفت: حمایت از چاپ داستان های دینی می تواند بهترین راه اشاعه فرهنگ دینی مخصوصا فرهنگ رضوی در جامعه باشد.  
 به گزارش روابط عمومی موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی ؛ نویسنده مجموعه قصه های رضوی «کسی که مثل هیچکس نیست» در گفتگو با ستاد خبری  این موسسه با تاکید بر اینکه جامعه امروز به مطالعه کتاب مکتوب بی میل شده است، معتقد است: برای آشتی دوباره مردم با کتاب باید راه رسیدن کتاب به دست مخاطب را هموار نمود که این مساله با حمایت نهادهای فرهنگی دینی امکان پذیر است.
وی  با بیان این که این کتاب شامل سی قصه کوتاه رضوی است که توسط موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی  به چاپ رسیده است افزود: ارگانهاي دینی و فرهنگی می توانند با چاپ و خرید آثار فرهنگی، در رساندن کتاب ارزان به مخاطب علاقه مند، پیشتاز باشند.
سهیلی نویسنده این مجموعه علاقه کتابخوان ها مخصوصا جوانان را به خواندن قصص مذهبی یکی از دلایل این اقبال عنوان کرد و گفت: علیرغم باور رایج ، بسیاری از کتاب خوان ها خواندن داستان های مذهبی را دوست دارند. اگر داستان مذهبی نثر روانی داشته باشد و از خرافه به دور باشد باعث جذب مخاطب می شود و با توجه به اینکه همه داستان های این مجموعه در مورد کرامت های امام رضا (ع) است توانسته ارتباط خوبی با مخاطبش برقرار کند.  
نویسنده کتاب «بوی بهشت» با این توضیح که این نوع کتاب ها کم نوشته می شود، تصریح کرد برای نوشتن داستان هاي دینی، باید احتیاط لازم را به عمل آورد تا به باورهای دینی جامعه خدشه ای وارد نکند و لازمه وقوع این مساله تحقیق نویسنده درباره واقعیت های دینی است.
سهیلی وی با بیان این که مجموعه قصه های رضوی «کسی که مثل هیچکس نیست» در فاصله سه ماه به چاپ دوم رسیده است گفت: من برای نگارش قصه های مجموعه «کسی که مثل هیچکس نیست»  تا حد ممکن به اصل ماجرا وفادار بودم ولی این وفاداری به اصل باعث نشد از عنصر تعلیق و کشش قصه، غافل شوم و شاید یکی از دلایل اقبال مخاطب به این مجموعه همین مساله بود که من تلاش کردم تا قصه بنویسم و نه روایت یک اتفاق رخداده را.
سهیلی که قالب داستان کوتاه را برای روایت داستان هایش برگزیده است، معتقد است درگیری های روزمره انسان امروز به او فرصت مطالعه رمان و داستان های بلند را نمی دهد و خواندن این نوع کتاب ها از حوصله این مخاطب خارج است. اما کوتاه نویسی باعث می شود مخاطب به مساله خواندن ، ترغیب شود.
سهیلی در پایان گفت: موسسه آفرینش های هنری آستان قدس جزء ارگان هایی است که برای ارایه کارهای فرهنگی تلاش می کند و نگاه کاسبکارانه به آثار فرهنگی ندارد.
گفتنیست دفتر دوم قصه های رضوی با عنوان «وقتی عشق شکوفه می دهد» در مرحله صفحه آرایی است که به زودی توسط موسسه آفرینش های هنری منتشر می شود.
تاريخ: ۱۳۹۵/۵/۲۰