سید کیوان علایی حسینی

 سید کیوان علایی حسینی
نام پدر :  
سال تولد :  
محل تولد :  
ميزان تحصيلات :  ليسانس
شماره تماس :  
آدرس :  
آدرس ايميل :  
آدرس وبسايت :  
رشته هنري :  موسیقی
درجه هنري :  
شغل :  
اساتيد :  
مقام هاي كسب شده در جشنواره ها و مسابقات :
تأليفات :
سوابق اجرايي :  
سابقه همكاري با موسسه :  
مختصري از بيوگرافي هنري :
کیوان علایی حسینی متولد سال 1343 در مشهد است.
وی فارغ التحصیل فیزیک کاربردی بوده و در سال 1361 به عنوان جوانترين معلم سنتور ، سلفژ و پيانوي اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي مشغول فعالیت شد و در سالهای 1361 تا 1364 اولین قطعات پولیفونی و چندصدایی را برای یک سنتور تنها ابداع کرد و قطعات زیادی در این سبک ازجمله پنج اتود برای سنتور ، اندوهه ، والس ایرانی ، زورخانه و...نوشت.
این هنرمند جوایز زیادی از جمله جایزه بهترین آهنگسازی در موسیقی کودک، موسیقی نماهنگ، موسیقی ارکسترال و موسیقی بیکلام و تلفیقی محلی، جایزه بهترین موسیقی فیلم در جشنواره بین المللی فیلمهای کوتاه در مشهد برای فیلم نگاهی به راه، جایزه اثر برتر جشنواره ترنم وحدت تهران در بخش موسیقی بی کلام، جايزه اثر ويژه جشنواره فجر براي آهنگسازي و تنظيم قطعه فلسطين زخمي و...را کسب کرده است.
علایی حسینی هم چنین سابقه همکاری و آهنگسازی برای رادیو تهران و صدا و سیما، مدیریت توليد موسیقی صدا مرکز خراسان و تدریس در اولین دوره های رشته ساز ایرانی در دانشکده جامع علمی –کاربردی را دارد.
وی در طی همکاری با مرکز موسیقی صدا و سیمای تهران ،  بیش از 300 قطعه موسیقی در سبکهای مختلف از موسیقی ارکسترال و سنفنیک گرفته تا تصنیف و ترانه ، سرود ، پاپ ارکسترال ، موسیقی کودک ، ارکستر ملی و ... ساخته وضبط کرده است.
از آثار ساخنه شده توسط وی می توان به موسیقی کودک (33 اثر)، ارکسترال با کلام (19 اثر)، پاپ ارکسترال (29 اثر)، ارکسترال با کلام (22 اثر) و ارکسترال بی کلام (40 اثر) اشاره کرد.
از تالیفات منتشر شده وی می توان از كتاب های روشهاي پيشرو آهنگسازي براي موسيقي ايراني/ كنترپوان مدرن ايراني/ هارموني ميكر/ تونال و كنترپوان ميكرو تونال  و...نام برد.
کیوان علایی حسینی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه داوری جشنواره "نغمه های دینی" را دارد.